Landstede Groep

ONZE SCHOOL

Visie en identiteit

Het Agnieten College is een christelijke school. Vanuit deze identiteit willen we goed onderwijs bieden. Wat onze school kenmerkt is het veilige karakter. Bij ons ben je geen nummer. Je leert bij ons op maat en krijgt ook veel persoonlijke begeleiding.

Op het Agnieten College staan jij en je medeleerlingen centraal. Hoe we daarvoor zorgen?

Op het Agnieten College leer je op maat: we gaan uit van wat jij kunt en welke mogelijkheden je hebt. Natuurlijk ga je naar school om een diploma te halen. Maar wij vinden het belangrijk dat je ook andere dingen leert. Bijvoorbeeld tijdens de maatschappelijke stage, waarbij je de samenleving beter leert kennen en daar iets nuttigs voor doet.

Verder werk je naast de normale lessen aan je talenten tijdens de LOB-lessen. LOB staat hierbij voor Loopbaanoriëntatie en -begeleiding. Tijdens de LOB-lessen leer je wie je bent, wat je kunt en wat je wilt. Je wordt je bewust van je competenties. Voor leerlingen die van sport houden, is er een sportklas.

LERENDE ORGANISATIE
Het Agnieten College wil een lerende organisatie zijn. Dat betekent dat we willen leren aan én leren van elkaar. Kennis en vaardigheden hebben met elkaar te maken en we willen dat onze leerlingen deze samen leren. De relatie tussen ouders, leerlingen en onderwijzende medewerkers (de pedagogische driehoek) is hierbij erg belangrijk. We streven naar een goed, persoonlijk contact met de ouder(s)/verzorger(s). Daarvoor is een open opstelling nodig van iedereen die bij de school betrokken is. Dat betekent dat we een luisterend oor hebben en open staan voor kritiek.

Alleen vanuit die aanpak kan er vertrouwen zijn tussen leerlingen, ouders en school. Dat vertrouwen maakt het mogelijk dat we leerlingen persoonlijk, op maat kunnen begeleiden. En daar kunnen leerlingen optimaal van profiteren.

ONZE WAARDEN
Wij werken aan het ontwikkelen van de talenten van onze leerlingen en medewerkers vanuit christelijke inspiratie. Als instelling willen we van waarde zijn voor onze omgeving en voor jouw ontwikkeling als mens.

Deze waarden zijn leidend voor wat we denken en doen:

• We willen ontwikkelen.
    We zoeken de ontmoeting.
    We werken aan brede persoonsvorming.
    We verleggen grenzen.
    We zijn betrokken.

Meer weten over de vijf waarden?

AANMELDEN

Wil je aankomend schooljaar naar het Agnieten College Zwartsluis?

VRAGEN?

NEEM CONTACT MET ONS OP!

Wat leuk dat je contact met ons wilt opnemen! Via de knoppen hieronder kun je ons bellen of mailen, maar je kunt ook via het contactformulier je vragen of opmerkingen kwijt.